Jolla C2 Reeder / Defekte / Ersatzteile

Moin Forum,
habe das Jolla C2 seit Oktober 2024. Ausser dem Problem daß kein Video Funktioniert ist das C2 zu einem Treuen Begleiter geworden.
Seit 2 Wochen ist das Gerät immer Langsamer und sehr Akkuintensiv geworden.
Es sind keine App’s aktiv in der Ruhephase ausser Wetter.
Gestern habe ich angeschaltet er zeigt kurz den Login - Erkennbar Akku 63 % - Piept und schaltet ab… Das wars ? Das ging noch zwei mal und jetzt geht nix mehr ?? Ich bitte hier mal um Hilfestellung / Erfahrungen !

Ein kleiner Schaden an zwei Kameralinsen, die sind Defekt, gibt es hierzu Ersatzteile, Austauschanleitung ?

Bzw. wo kann ich ein C2 Ersatzgerät bekommen ?
Bitte mal um Info und Hilfestellung
Gute Zeit, Stephan

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You should make direct contact with Jolla. See their main site for contact details

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Es gibt einen deutschen Laberfaden: Talk about SailfishOS in German - Unterhalte dich über SailfishOS auf Deutsch

Moin Forum,
I have the Jolla C2 since October 2024. Except for the problem that no video works, the C2 has become a loyal companion.
For 2 weeks the device has become slower and very accurate.
There are no apps active in the resting phase except weather.
Yesterday I switched on it briefly shows the login - recognizable battery 63 % - beeps and switches off … that’s it? That went twice and now nothing works? I ask for help / experiences!
A small damage to two camera lenses, they are defective, are there spare parts, exchange instructions?

Or where can I get a C2 replacement device?
Please for information and help
Good time, Stephan

My guess is that some software is eating battery. Try to install Crest and see if you can figure out what it is.

Moin, das Problem ist dass sich das Gerät ein - und direkt wieder Ausschaltet. Da auch zwei Kameralinsen Defekt sind - Ersatzteile ? Reparatur ? Service ?

Contact Jolla-Helpdesk:

https://jolla.zendesk.com/hc/en-us/requests/new

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But please in English - not in German! @linsmart

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@linsmart In first place i would contact Jolla over Zendesk, like mentioned here.

And one small advice:If you write in English - more People would read, understand and answer you. If you have problems to write in English - we have a German-speaking Thread, suggested by @ohnonot , where you can write in German.

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